Tytoń, zdrowie publiczne i FDA

Ponad dziesięć lat temu David Kessler, ówczesny komisarz ds. Żywności i leków (FDA), zainicjował odważną inicjatywę w zakresie regulacji tytoniu. Uważał, że skoro nikotyna jest substancją uzależniającą, to zgodnie z ustawowym autorytetem FDA regulowała ją jako narkotyk i papierosy jako pojazd dostawczy. Jego wysiłek nie udał się jednak, gdy Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych zdecydował w orzeczeniu z 5 do 4 (FDA przeciwko Brown & Williamson Tobacco Corp.), że Ustawa o Żywności, Lekach i Kosmetyce z 1938 r., Która określała władzę FDA, nie przyznawać jurysdykcji agencji do regulowania tytoniu. Pisząc do Trybunału Sprawiedliwości, Sandra Day O Connor doszła do wniosku, że oczywiste jest, że Kongres nie dał FDA prawa do regulowania wyrobów tytoniowych . Decyzja Trybunału opierała się na czytaniu ustawowego języka w ustawie, a nie o tym, co było najlepsze dla zdrowia społeczeństwa.
22 czerwca prezydent Barack Obama zmienił to wszystko. Wraz z podpisaniem ustawy o zakazie palenia tytoniu i ustawy o tytoniu z 2009 r., Która została przyjęta przez znaczną większość w Izbie i Senacie (i którą poparliśmy), FDA otrzymała szerokie uprawnienia do regulowania wyrobów tytoniowych. Uważamy, że to historyczne prawodawstwo może mieć niezrównany pozytywny wpływ na zdrowie amerykańskiej opinii publicznej.
Ustawa ustanawia Centrum Produktów Tytoniowych, jednostkę w ramach FDA, która będzie finansowana z opłat użytkowników od producentów i importerów wyrobów tytoniowych – 235 milionów USD w roku podatkowym 2010, osiągając 712 milionów USD w ciągu najbliższych 10 lat. Centrum zajmuje się regulacją wyrobów tytoniowych w wyraźnym celu ochrony zdrowia publicznego. FDA będzie teraz mieć prawo do wymagania, aby wszystkie składniki, związki i dodatki w produktach tytoniowych zostały zgłoszone agencji, a te, które mają szkodliwy wpływ na zdrowie, mogą zostać zakazane. Poziom nikotyny w papierosach może być regulowany, ale ani nikotyna, ani papierosy nie mogą być zabronione. Zgodnie z ustawą o ochronie osób poniżej 18 roku życia zabronione jest stosowanie środków aromatyzujących w papierosach przeznaczonych dla młodych palaczy, z wyjątkiem mentolu, który może zostać później zbanowany, jeżeli okaże się, że stanowi zagrożenie dla zdrowia. Żaden nowy produkt tytoniowy nie może być wprowadzany do obrotu, chyba że został najpierw zatwierdzony przez FDA.
Co ważne, ustawa pozwoli również na regulację tak zwanych zmodyfikowanych ryzykownych wyrobów tytoniowych, które są zwykle identyfikowane za pomocą terminów na opakowaniu, takich jak lekki , niski lub łagodny . Używanie takich terminów nie będzie już dłużej możliwe. dozwolone, chyba że produkt wykazał znaczną szkodę. Etykiety ostrzegawcze na paczkach papierosów będą bardziej graficzne i będą wymagały użycia koloru. Firmy tytoniowe nie mogą już sponsorować wydarzeń sportowych.
Po raz pierwszy od prawie 40 lat władze stanowe i lokalne będą mogły regulować sprzedaż tytoniu, ustanawiając ograniczenia, które mogą być bardziej rygorystyczne niż te obowiązujące w FDA. Ponadto ustawa wymaga, aby przywrócić ustawę tytoniową z 1996 r., Która została wprowadzona przez komisarza Kesslera i uznana przez Sąd Najwyższy za niekonstytucyjną. Ta zasada nakłada ograniczenia na reklamę wyrobów tytoniowych, w tym zakaz reklamy zewnętrznej w promieniu 1000 stóp od szkoły
[hasła pokrewne: psycholog dziecięcy Warszawa, wdrożenia magento, Kabiny Sanitarne ]

Powiązane tematy z artykułem: Kabiny Sanitarne psycholog dziecięcy Warszawa wdrożenia magento