Aktualizacja części D Medicare – Lekcje poznane i niedokończone czesc 4

W zakresie, w jakim koszt ma znaczenie, ostatnie badanie wykazało, że większość osób zapisanych w części D nie zapisało się w jednym z najtańszych planów oferowanych na ich obszarze w 2006 r.25 Mimo że niskie składki odwoływały się do wielu osób w 2006,26, stosunkowo niewielka część zarejestrowani (6%) przerzucili się na inny plan części D dobrowolnie między 2006 a 2007 r. 27 oraz między 2007 r. a 2008,28 pomimo dość znacznego wzrostu składek w niektórych bardziej popularnych planach w czasie.22,29 Plan lepkość może wskazywać, że zarejestrowani są zadowoleni z ich obecnego planu, niezależnie od zmian w używaniu leków lub planu składek i świadczeń. Mogłoby to również wskazywać, że osoby rejestrujące wątpią, czy mogą uzyskać lepsze pokrycie z innego planu lub że postrzegają proces zmiany planów jako zbyt uciążliwy30. W jaki sposób wypadają beneficjenci o niskich dochodach.
MMA zawierał dwa kluczowe postanowienia dotyczące beneficjentów Medicare o niskich dochodach i ograniczonych zasobach. Po pierwsze, ustanowił program subsydiowania o niskich dochodach, aby pomóc kwalifikującym się beneficjentom płacić składki i podział kosztów w ramach części D, w tym koszty związane z luką pokrycia. Po drugie, przesunięto źródło pokrycia leków dla beneficjentów Medicare, którzy są również zapisani do Medicaid (podwójna kwalifikowalność) z Medicaid do Medicare Part D. Osoby z podwójną kwalifikowalnością są automatycznie uznawane za kwalifikujące się do programu subsydiowania o niskich dochodach i są zapisywane przez CMS w samodzielnym planie narkotyków o niższej składce z wykorzystaniem procesu losowego przydzielania, chyba że już się zapisali samodzielnie.
Do 2009 r. Ponad 9 milionów beneficjentów o niskich dochodach otrzymywało dodatkowe dotacje części D, które stanowiły ważną warstwę ochrony. Odbiorcy subsydiów o niskich dochodach zgłosili znacznie niższe koszty leków niż w przypadku osób o niskich dochodach, które nie otrzymywały subsydium o niskich dochodach.7 Jednak pewne obawy związane z doświadczeniami beneficjentów o niskich dochodach w części D pojawiły się, które pozostają do rozwiązania.
Przede wszystkim z tych obaw wynika, że około jedna piąta spośród 12,5 miliona beneficjentów Medicare, którzy są uznawani za kwalifikujących się do otrzymania subsydiów o niskich dochodach, nie otrzymuje go6. Kolejny problem wiąże się z procesem losowego przydzielania beneficjentów podwójna kwalifikowalność i niektórzy inni beneficjenci dotacji o niskich dochodach. Proces ten został skrytykowany za nie dopasowywanie leków zarejestrowanych do formułowania przypisanych im planów. Trzecia obawa dotyczy rocznych zmian w dostępności planów części D dla beneficjentów dotacji o niskich dochodach, które zakłóciły pokrycie lub zwiększenie składek dla ponad 2 milionów beneficjentów o niskich dochodach w latach 2008-2009. Zmiany te wynikają z corocznego procesu składania ofert między CMS a sponsorami planu, który określa, które plany będą dostępne dla odbiorców subsydiów o niskich dochodach bez premii (znane jako wzorcowe plany, ponieważ ich miesięczna składka spada poniżej określonej kwoty referencyjnej). Każdego roku niektóre plany tracą status wskaźnika referencyjnego, podczas gdy inne go osiągają, ale ogólna liczba planów porównawczych spadła od 2007 r. (Tabela 1). Ta niestabilność może być przypisana do zmieniających się strategii biznesowych sponsorów, podwyżek składek odzwierciedlających wyższe koszty całkowite i nieprzewidywalny wynik rocznego procesu przetargowego.
Jak wpłynęły na ceny leków w części D.
Pomimo powszechnej zgody, że dodanie Medicare do zasiłku na narkotyki pomoże uczynić recepty bardziej przystępnymi dla beneficjentów, decydenci, którzy debatowali nad projektem części D, byli głęboko podzieleni co do tego, jak najlepiej obniżyć poziom cen leków
[patrz też: pokrowce antyroztoczowe, psychologia pracy, gdynia psycholog ]

Powiązane tematy z artykułem: gdynia psycholog pokrowce antyroztoczowe psychologia pracy